Leta i den här bloggen

fredag 13 september 2024

Mera korv!

Den här gången blev det inget spill. Hela
masken användes och det gav tre korvriggar.

Mitt första försök med vad jag kallar korvriggen gav mersmak, så nu har jag gjort några till. Det känns litet märkligt, efter att i decennier ha fiskat med mer eller mindre fisklika mjukisbeten av viftstjärt- och slingerbulttyp, få fisk på en liten plaststump som varken har någon inbyggd rörelse eller egentligen liknar något. Men saker och ting är inte alltid som man tror och mycket i sportfisket är kontraintuitivt.

Nästa steg i mitt experimenterande blir - eller är eftersom jag redan riggat dem - att montera samma sorts korvbitar på traditionella, runda, jiggskallar och fiska dessa på samma sätt, dvs dragga dem i




bottenslammet. Vem vet? Och testar man inte så får man aldrig veta. Inte för att jag vill göra anspråk på att leda utvecklingen framåt, i alla fall inte mer än min egen utveckling. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar