Leta i den här bloggen

fredag 6 september 2024

Fladen Fishing Maxximus Predator Conrad Original


Att Fladen Fishings, vanligen kallat Fladen, utbud innehåller produkter av varierande kvalitet har jag flera gånger skrivit. Till höjdarna hör vobblaren Fladen Fishing Maxximus Predator Conrad Original, gemenligen kallad Conrad. Den hör till de vobblare som jag misstänker är tillverkade av kinesiska Kingdom (eller åtminstone i samma fabrik som dessa) och håller samma höga kvalitet som de produkter från Kingdom jag kommit i kontakt med. Nu tycks Conrad, som varit med i åtminstone ett tiotal år, vara utgången men kan fortfarande hittas och då ofta till reapris.



Conrad är en vobblare av samma typ som Bomber, gamla ABU Killer med många flera och, således, en mer än beprövad design. Med sina 37 gram är den 16 cm långa vobblaren kastvänlig och gången är mycket bra (se den ovan länkade filmen).

Min abborrfärgade Conrad som fått de i och för sig fina originalkrokarna som, dessvärre inte bara är tre till antalet utan även av trekroksmodell (vilket enligt min mening är åt helsike för många spetsar att försöka få loss ur såväl gäddgap som håvgarn) utbytta mot Mustad Kaiju Inline enkelkrokar får nog hänga med på morgondagens abborrfiske för gäddorna brukar också vara där och ute just efter de randiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar