Leta i den här bloggen

söndag 7 april 2024

Vårvindar friska!

I FiskeSkodan ligger en spöbag som innehåller ett knippe spinnspön olika längder och aktioner anpassade efter allt vad man kan hitta på med de små lågprofilrullar jag håller på och lattjar med. Testar, menar jag. Där låg också, men är nu uppburen i lägenheten för genomgång, min gamla camouflagemöstrade rygga från DollarStore och två kvalitetshåvar från Lidl och Biltema. Ni får tycka att jag är en märkessnobb men det kan jag ta.

Nå, idag skulle solen titta fram en stund på eftermiddagen så jag gick, på vinst och förlust, ned för att starta bilen och styrde sedan mot Väddö. Plan A var att åka till Sennebyhaken för att kasta efter havsöring men kommen till Älmsta insåg jag att prognosens 15 m/s i byarna nog var i underkant så jag hittade snabbt på en plan B; att kasta efter gädda från gångbryggan i kanalen.

Jag kom i alla fall ut och fick både sol och frisk luft. Man kan ha det mycket sämre.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar