Leta i den här bloggen

måndag 22 april 2024

Enkelt, men dyrt, att ordna - Förenkla 2

Mitt förra inlägg utlöste denna kommentar från Rickard: 

Det finns en mental gymnastik jag inte lyckats få ihop. Eller ja det finns rätt mycket mental gymnastik jag inte kan få ihop. Men en sak ter sig väldigt konstig för mig. Som jag förstått det så är det väldigt få som fiskar gädda för att ta upp och äta. Varför säljs då inte betena med enkelkrok direkt? Det hade ju kunnat vara hullinglöst också för en bättre chans att få loss djupa krokningar.

Det är en bra fråga. Man skulle ju vilja hoppas att det inte handlar om att trekrokar ger fler bottennapp och därigenom genererar ökad försäljning. Dessbättre är det lätt att själv byta ut krokarna på en vobblare. Lätt, med dyrt. Orimligt dyrt, faktiskt. Bulkförpackningar av enkelkrok i vettiga dimensioner och till rimliga priser är ett önskemål.

 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar