Leta i den här bloggen

söndag 28 april 2024

Hmmm...

Jag kan inte påstå att den här youtubaren är sponsrad av de företag vilkas produkter han rekommenderar men åtminstone en cyniker som jag är övertygad om att det just nu pågår en marknadsföringskampanj som vill få oss etiska sportfiskare att köpa enkelkrokar i svindyra småförpackningar.



Det är naturligtvis, som de flesta alltför uppenbara yttringar av kapitalism, för jävligt. Hade de som äger företagen som tjänar grova pengar på vår hobby något som liknar ett samvete så skulle deras betebn säljas med hullinglösa enkelkrokar och de som lever på att sälja krokar sälja hullinglösa enkelditon i storförpackningar till rimliga priser. Men istället - misstänker jag - "skänker" de några dussin krokar till olika influencers och hoppas att tjäna grova pengar på att sälja samma krokar till oss som betalar med skattade pengar för våra fiskegrejor.

Kommentarsfältet är, som alltid, öppet för de som känner sig orättvist påhoppade. avsaknaden av bemötande kommer jag att tolka som medgivande av att jag har rätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar