Leta i den här bloggen

torsdag 4 april 2024

Ögon känsliga för grönt

 
Min kanske bästa gäddvobblare är en grön Swim Whizz. I vart fall var den grönaktig en gång i tiden, innan det mesta av färgen hade nötts bort. Grönt är en färg jag har förtroende för när det gäller gäddrag. En av mina favoritfärger är den som brukar kallas papegoj och där är ju just grönt ett dominerande inslag. Ett grönmålat Atom, skeddrag, brukar vara ett säkert kort. Så när jag på DollarStore sprang på några Fladen Conrad Pike Beast - oblyga Swim Whizz-kopior - i två olika gröna varianter så tvekade jag inte längre än vad gäddorna brukar göra när en grön wobbler simmar för nära.

Vid ett första påseende är de båda varianterna rätt lika men i dagsljus ser man tydligt att de är målade i två olika nyanser. På den ena är fjällmönstret vitt och ryggen drar åt svart och på den andra är det svarta linjer. Slutligen är buken på den med vitt fjällmönster orange medan den på den andra är rosaaktig. Stor sak... Jag tror att gäddorna klipper vilkendera av dem utan att tveka. För gäddor har ögon känsliga för grönt. Sa jag ögon känsliga för grönt?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar