Leta i den här bloggen

söndag 26 maj 2024

Trist

 

En i det stora hela liten men samtidigt så oerhört talande händelse rapporterar Aftonbladet om, att krogen Wikströms Fisk på Möja stänger efter 33 år. Orsaken? Det finns inte längre tillräckligt med fisk i skärgården för att man, som hittills ska kunna servera färsk och lokalt fångad sådan. Alternativet att köpa in fryst fisk från annat håll vill man inte stå för.

Det påminner om mitt eget fiske som jag för länge sedan skulle ha lagt ned om fångsten vore huvudsaken. Nu är det mest en förevändning för att komma ut och få liter motion och frisk luft. Men visst är det trist att de vi anförtrott att styra riket så gravt har misskött sitt uppdrag och förskingrat en sådan resurs. Oerhört trist och inte ens skrämselpropaganda om ryssen kan få mig att övervinna mitt politikerförakt och delta i valet av vilka oduglingar som nu ska få överbetalda smörjobb i EU-parlamentet. Det är illa nog att jag tvingas vara med och sponsra eländet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar