Leta i den här bloggen

onsdag 15 maj 2024

fruugo.com 12

Man lär sig av sina misstag. Själv har jag köpt schackpjäser från Indien och en mängd fiskeprylar via wish.com och grejorna har alltid kommit fram. Ibland har jag fått betala tull och moms men det är ju helt i sin ordning. Men med fruugo tycks det fungera (eller snarare inte fungera) på ett annat sätt. I vart fall har min leverans från fruugo/Blueberry Universe tydligen fastnat i tullen och säljarens förklaring är att "det inspekterades slumpmässigt".

Jag kan inte förstå det annorlunda än att man inte respekterat de tullformaliteter som ska iakttas vid införsel till Sverige utan helt enkelt bara skickat paketet, korsat fingrarna och hoppats på att tullen inte ska sköta sitt jobb.

Kalla mig naiv men när jag läste vad fruugo skriver om sin verksamhet
Fruugo gör det enklare att köpa produkter från hela världen. Vårt mål är att erbjuda ett bra urval och friheten att handla säkert var du än befinner dig genom en global marknadsplats.


så trodde jag att det skulle fungera bättre och att fruugo, just för att göra internationell handel enklare, såg till att tullklareringen fungerar och varorna når kund. Nu vet jag bättre.


Hej!

Blueberry Universe har skickat ett meddelande till dig

Kära kund

Hej, det är inte så att vi vill returnera det, för vi betalade också frakten för att transportera paketet, men det inspekterades slumpmässigt. När det väl har kvarhållits kan vi inte få paketet.

Vänliga hälsningar

Ovanstående meddelande översattes automatiskt från originalet

Dear customer

Hello, it’s not that we want to return it, because we also paid the freight to transport the package, but it was randomly inspected. Once it is detained, we cannot get the package.

Sincerest regards


Tydligen ska man, om man väljer att handla via fruugo, tänka som en smugglare. Beställa grejorna en och en och inte som jag lägga allt man vill ha i en order, detta för att småpaket enklare går igenom tullfiltret och att öka chansen att åtminstone något kommer fram. Men det kommer inte jag att göra. Jag tänker inte beställa alls via fruugo i fortsättningen för man lär sig, som sagt, av sina misstag.


https://www.quora.com/Is-Fruugo-com-a-scam-or-a-legit-store-What-is-your-review


https://www.reddit.com/r/askswitzerland/comments/13sjtmt/is_fruugoch_reliable/


https://www.hellopeter.com/fruugo


https://www.thesun.co.uk/money/25213421/fruugo-legit-online-marketplace-explained/


https://dognews.se/2021/12/31/varning-se-upp-da-du-handlar-pa-fruugo-se/




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar