Leta i den här bloggen

måndag 13 maj 2024

En väl använd måndageftermiddag i mitten av maj

Eftersom jag med ålderns rätt dragit ner på min arbetstid och dessutom kan sköta mycket på distans kan jag, som jag gjorde idag, ibland utnyttja en osedvanligt fin väderlek för att, till exempel, fiska. Eller i vart fall sitta på en solvärmd klipphäll med fiskespö och ränsel, pipan i mun och blicka ut över ett absolut spegelblankt Ålands hav, lyssna på ejdrarnas småprat och titta på storskrake, tärnor och vad som visar sig.

Sol, bleke och lågvatten är väl annars ungefär så dåliga förutsättningar man kan tänka sig om det är att få en havsöring på kroken man är ute efter, men chansen finns ju alltid och är avsevärt mycket större om man är ute och har en krok i vattnet än om man sitter på kontoret eller hemma i soffan.



Förutom att få tillbringa några timmar på en vacker plats och åtminstone nominellt fiska så ägnade jag tiden åt att testa mina nya kinesiska kustvobblare från Kingdom och kunde konstatera att de inte bara är snygga och ser välgjorda ut utan att de också är mycket välbalanserade och har en utmärkt gång. F*n vet om man inte rentav skulle kunna få fisk på dem!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar