Leta i den här bloggen

söndag 19 maj 2024

Dricka bör man...

...annars dör man. Utan mat kan man klara sig länge men utan vätska går det snabbt utför, särskilt om det är varmt. Varmt var det idag. +27 grader C visade termometern när jag i FiskeSkodan lämnade Nortälje. En grad svalare visade samma termometer när jag en halvtimme senare parkerade i Älmsta. Jag hade, med hänsyn till värmen, skippat kaffet och istället tagit med vatten.



OK, det står gin på flaskan men jag lovar, det var vatten. Systemets PET-flaskor är gratis (om man pantar dem när man använt dem färdigt och då måste etikettens streckkod vara läslig så folk får tro att jag är råalkis där jag sitter med mitt spö och halsar en klar vätska ur en ginbutelj. Det bjuder jag på. Och skulle man nöta ut etiketten och inte kunna panta flaskan så är man bara en spänn fattigare (och flaskan fortfarande återvinningsbar).

Apropå återvinning... Daiwa gjorde på åttiotalet fina spön i polyesterfiber. Vad hände med den fibern? Försvann den som så mycket annat bra när kolfibern tog över?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar