Leta i den här bloggen

torsdag 23 maj 2024

Snacka går ju...

"Nu på torsdag står vi redo på vårt nya lager, laddade till tänderna med nyheter och riktigt vassa erbjudanden.

Så säger Oscar Fredriksson, VD för Jakt- och Fiskejournalen AB. Han berättar att man, för att möta kundernas önskemål om kortare leveranstider, flyttat till ett högteknologiskt lager i södra Sverige. Detta innebär att varor som beställs innan klockan 12.00 kommer att kunna levereras redan nästa dag i stora delar av landet, lite beroende på hur den lokala postgången ser ut."

Så skrev Fiskejournalen på sin egna hemsida när man invigt sitt nya lager. Jag bor i Norrtälje. För en dryg vecka sedan beställde jag grejor från FJ för leverans till dörren via Early Bird- Fem dygn tog den leveransen. Nu, i förrgår morse - har jag lagt en ny order. De grejorna hade kl 21:56 ankommit till sorteringsterminal Jönköping. Det kan inte bero på den lokala postgången och "nästa dag" hade alltså grejorna inte kommit långre än från "södra Sverige" till Jönköping (vilket för mig är mer eller mindre detsamma).

Det är väl 50/50 om jag får grejorna den här veckan...

edit 240523

Beräknad leveransImorgon 24 maj kl. 01:00-07:00

Nå, när det väl kommit till Jöping så blev det tydligen bättre fart,,,


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar