Leta i den här bloggen

söndag 3 mars 2024

Skämmes!



En hatt, keps eller i värsta fall en mössa är en oumbärlig del av fiskeutrustningen. I vart fall för de av oss som ser fisket som en sport och hyser respekt för vår motståndare. En fisk som avgår med segern ska saluteras med hatten av. Det är lika självklart som att en landad fisk - oavsett om den ska släppas åter eller hamna i ugnen - ska hanteras med respekt. Begriper man inte ens detta ska man - ta mig fan - inte fiska! Och när någon som bara är ute efter att tjäna pengar på vår hobby kallar en fisk för grisjävel blir jag förbannad. Att de som visar sig offentligt i klädda en sådan keps som på bilden är idioter är en sak men att sälja skiten är ynkligt! Föraktligt! SKÄMMES, TAMMEFAN!

Dogger och andra som säljer skiten uppmanas att omgående ta den ur sitt sortiment.

edit 240304   Jag kan förstås ha missförstått det hela. Kanske betecknar "GRISJÄVEL" den som bär huvudbonaden? I så fall har jag inga större invändningar (men ställer mig oförstående).


1 kommentar: