Leta i den här bloggen

onsdag 27 mars 2024

Från Dogger till DollarStore 5


Mekonomen håller nu på att flytta in i den lokal som står tom sedan Dogger gick över till att bli en ren nätbutik. Så det blev, återigen, till DollarStore jag styrde stegen. Där fann jag vad som rimligen, trots att vi bara är i mars, måste vara årets klipp. Vobblare för tjugo spänn stycket!

Fladen Eco Deep Diving heter de och fanns i två bra färger. 14 cm långa och vägandes 37 gram, enligt vad som anges på förpacningen, eller 45 gram, enligt Fladens hemsida, där priset anges till fortfarande billiga 39:-. oavsett vilken uppgift som är korrekt ett helt OK kilopris. På hemsidan beskrivs vobblaren med: "Flytande djupgående wobbler med snabba sidorörelser. Den är perfekt vid gös- och gäddtrolling." Trolling ägnar jag mig inte åt eftersom jag helst bedriver mitt fiske från land men vobblaren bör vara lättkastad och väl lämpad för vanligt gäddspinn när man vill nå litet större djup.

Det enda jag har att anmärka är att de krokar som sitter på från fabrik är, i vart fall om man tänkt fiska gädda, ett (dåligt) skämt men dessbättre en brist som är lätt avhjälpt.

Den undre vobblaren är extrautrustad med vettiga krokar.





















När jag ändå var i köptagen så plockade jag på mig (ytterligare) några Fladen Conrad Pike Beast - deras Swim Whizz-kopia - av den gamla modellen som är något mindre och betydligt mer välgjord än den nuvarande versionen.  Som jag så ofta kan konstatera var somligt bättre förr... 
Den vobblaren är dyrare och kostar en femtiolapp men har, å andra sidan, adekvata krokar. Hur som helst så är jag nu mer än väl rustad för litet gäddfiske till helgen med en låda proppad med lågprisbeten från DollarStore och Biltema.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar