Leta i den här bloggen

söndag 24 mars 2024

En sedelärande berättelse

Städning och ordning  kan man förhålla sig till på olika sätt. Själv gillar jag litet spänning i vardagen och avskyr att behöva städa. Men ibland måste man. Om inte städa så just därför att hemmet är något oorganiserat leta efter, som i förra veckan, en stor förpackning flytande tvättmedel. Att tvätta och diska tycker jag är helt OK liksom att laga mat, så jag är inte helt hopplös men nu var det tvättmedlet och eftersöket av detsamma det var fråga om.

Eftersöket var koncentrerat till källarförrådet och kröntes med framgång, dvs tvättmedlet återfanns, men dessutom hittade jag ett gäng gamla gäddvobblare. Två av dessa syns på bilden ovan men jag fann även likadana i färgerna papegoja, gädda och abborre. En skatt, med andra ord, och en glädje jag inte fått uppleva om jag hade haft perfekt ordning på mina ägodelar. Av detta lär vi oss att även odygden kan få sin belöning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar