Leta i den här bloggen

söndag 3 mars 2024

Bättre

Så ska det se ut!

I några inlägg har jag gett Fladen Fishing beröm för att de tycks ha skärpt sin kvalitetskontroll. Men ännu är de inte 100 %-ga. Det kunde jag konstatera när jag, inför helgens pass, närmare kontrollerade det trepack Nidingen jag tänkt testa. De klena krokar som satt monterade som original skulle jag inte ha velat ha som den kritiska länken mellan mig och min drömöring. Förmodligen skulle de ha hållit till det mesta (men definitivt rätats ut vid bottennapp eller hård drillning av en stor fisk) men det är inte bra nog. Inte i mina ögon. Så jag bytte ut dem mot bättre krokar i en mer passande storlek och passade samtidigt på att flytta de fjäderringar som satt i dragens nos till krokmontaget. Där de gör någon nytta. Nu får drömöringen gärna hugga!

Min yngste grabb, som ibland hänger med mig ut, brukar förfäkta idén att vi helt enkelt ska montera av krokarna på våra drag. Hans argument är att vi då skulle slippa bottennapp men få ungefär lika mycket fisk som när vi fiskar med krok. Jag vill helst inte kommentera den idén (men noterar att han inte själv tycks ta den helt på allvar för hittills har jag inte sett honom fiska med kroklösa drag...). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar