Leta i den här bloggen

lördag 30 mars 2024

Just a Perfect Day


Årets  andra (och det första seriösa) fiskepass begicks idag på ett av mina favoritställen. Det sista jag gjorde innan jag lämnade bostaden var att brygga en termos gott kaffe och bre en leverpastejsmacka. Det sista jag borde ha gjort var att lägga sagda termos i fiskeryggan... Fast å andra sidan så ligger den oätna mackan kvar i ryggan som ligger kvar i bilen så det är bara att hoppas att det blir fiske i morgon (och att jag då kommer ihåg att slänga mackan).

Annars var det, bortsett från ett backslag som kostade mig en sprillans ny kustvobblare och att det inte blev någon fisk, inte ens det minsta lilla pet, en helt perfekt fisketur i strålande vårväder. Om kroppen och vädret är samarbetsvilliga även i morgon så kanske det blir sötvattenspremiär. MED kaffe. Och en ny macka.

GLAD PÅSK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar