Leta i den här bloggen

onsdag 7 februari 2024

Nya tider och tack för det som varit

Få saker går upp emot att kunna handla i en välsorterad, fysisk, fiskebutik. Nu försvinner plötsligt och i ett slag mina två favoritbutiker.

Så länge jag kan minnas (och betydligt längre än så) har Lundgrens legat på Storkyrkobrinken. Den största förändringen under den tiden var när gäddan (en skylt) som hängde över ingången till den trivsamt trånga och med allsköns fiskegrejor fullproppade butiken en tid var borta (för reparation/renovering). Men nu är det nya tider och verksamheten flyttas. Hoppas att gäddan får hänga med.



Från Lundgrens hemsida:

Tyvärr ligger hemsidan nere pga flytt.

Tillbaka inom kort!


I min hemstad Norrtälje har jag i närmare fyrtio år varit stamkund hos Dogger (redan på den tiden butiken hette Wennerströms...) men även här är det nyordning. I fjol gick Dogger samman med Hylte Lantmän och nu är butiken i Norrtälje stängd.


Från Doggers hemsida:

Kära kunder,

Som många redan sett och hört avvecklas vår fysiska butik i Norrtälje och Dogger fortsätter sin resa online med samma goda service och breda sortiment på Dogger.se

Vi är i fullt arbete med denna förändring och för att påbörja varuflytten ner till vårt centrallager i Falkenberg kommer sista dagen där butiken håller öppet vara nu på lördag den 2/12.

Det är väl bara att inse att en epok gått i graven. Eller två då, om man räknar med Lundgrens (för i en ny lokal blir det nog aldrig detsamma och den gamla butiken låg behändigt till för ett besök när jag hade förhandling i hovrätten). Å andra sidan så har jag ju redan ungefär hundra gånger så mycket fiskegrejor som jag behöver så det var ändå hög tid att sätta streck i räkningen. Men litet vemodigt är det allt.

Tack - Lundgrens och Dogger - för det som varit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar