Leta i den här bloggen

fredag 9 februari 2024

Istid


Is i backen där jag parkerar bilen. Is överallt där man ska gå. Is där man vill fiska (och isfiske är INTE min grej). Det råder såväl fysisk som mental istid...


ISRAPPORT 2024-02-08 

ÅLANDS HAV I inre vikar 5-20 cm fast eller tunn jämn is. Längre ut stråk med tunn issörja. Kommande dygnet viss tillfrysning vid kusterna. 

SKÄRGÅRDSHAVET I inre skärgården 20-45 cm fast is. Längre ut 10-30 cm fast eller jämn is. Till sjöss nyis, tunn jämn is eller isfritt. Kommande dygnet fortsatt tillfrysning. 

MÄLAREN I Mälaren 10-30 cm fast is. Kommande dygnet viss istillväxt.

1 kommentar:

  1. Hej, skönt att du är tillbaka ..Vet att jag inte kommenterar något vidare men läser allt. Så fortsätt med retrobeten/rullar mm och hacka på politiker. Jag läser:-) Ska skärpa mig//Thomas

    SvaraRadera