Leta i den här bloggen

fredag 23 februari 2024

Friday Night Special


Så här års, när man skymtar ljuset i slutet av vintertunneln, gör sig fiskesuget starkt påmint. Varken tuggummisubstitut eller tolvstegsprogram finns att tillgå men en beprövad terapi är, mer eller meningslöst, plockande med de prylar man har till hands. Butiksbesök när abstinensen sätter in kan visserligen lindra symptomen men tenderar att bli orimligt kostsamma.

Själv har jag, efter att fler gånger än jag ids räkna ha gått igenom den här ekluten såpass mycket grejor hemma att det är något av ett äventyr bara att rota runt i eländet. Idag hittade jag ett gäng jiggkroppar, några roliga krokar samt sänken avsedda att trä på krokskaftet. Dessutom kom en påse med självhäftande ögon i dagen. Summan av dessa delar, tillika resultatet av mitt pillande, ser ni på bilderna. En liten goding! Det hoppas jag i alla fall att abborrarna ska tycka.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar