Leta i den här bloggen

fredag 31 mars 2023

Testrapport - Lixada TT-YL01 "unboxing"

 
















Amazon höll vad som lovats och i går när jag kom hem stod ett paket utanför min ytterdörr, ett paket som innehöll en högervevad Lixada bait Casting Reel TT-YL-01.

När jag öppnade den kartong rullen var förpackad i var det första jag såg en svart tygpåse avsedd att förvara rullen i. Pluspoäng direkt!



Själva rullen såg ut precis som på bilderna på Amazons hemsida. Inte ett dugg snyggare (men heller inte fulare). Kopparfinishen på vissa delar som antagligen är tänkt att ge rullen ett exklusivt utseende får den, åtminstone i mina ögon, att se billig (i ordets negativa bemärkelse) ut.




Påspolningen av lina förlöpte utan problem och linan lade sig hyfsat jämnt på spolen. Reglagen till slir- och magnetbromsarna klickar när man justerar dem men inte reglaget för spolaxelspänningen. Vevknopparna (som tydligen innehåller hälften av de 12 kullager rullen ska vara försedd med (varför?) är av hårdplast  och inte påfallande bekväma. Tumtangenten verkar fungera som den ska och känns OK.

Bortsett från rullens billiga utseende har jag så här långt inget att anmärka på. Det ska bli intressant att se hur den fungerar och hur den står sig mot de märkesrullar som ingår i testet.



1 kommentar: