Leta i den här bloggen

lördag 18 mars 2023

Undvik soppatorsk!

 

Fisketurer blir ofta långa. Och de är för det mesta förknippade med ett betydande mått av fysiskt arbete. Samtidigt har man fokus helt på fisket. Då är det lätt hänt, särskilt om man fiskar ensam och ingen påminner om att det nog är dags för en fikapaus, att man drabbas av soppatorsk.

Risken är särskilt stor de gånger man tänk fiska mellan frukost och middag. Fiskar jag tillsammans med någon brukar jag på sådana turer ha en lunchpaus inplanerad, helst med matlagning på plats över öppen eld eller på friluftsköket. Men när jag fiskar ensam händer det att jag slarvar med den saken. Och det är dumt.

Ett knep jag lärt mig av vasaloppsåkarna är blåbärssoppa. En liten termos med denna magiska dryck ger en om inte superkrafter så i alla fall snabb ny energi. Kaffe i all ära, det uppenbara botemedlet mot soppatorsk är soppa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar