Leta i den här bloggen

onsdag 1 mars 2023

Spelar det någon roll?

 

Fiske innebär mycket tänkande, för att inte säga grubbel. Förmodligen övertänker man det man håller på med men eftersom det bara är för nöjes skull så må det vara hänt.

En av de frågor jag ofta återkommer till är vilken, om någon, betydelse färgen på betena har. Mindre än vad vi tror, är min uppfattning (som naturligtvis inte hindrar mig från att såväl ha favoritfärger som färger jag inte tror ett dugg på).

I mina lådor har jag sedan några år tillbaka ett helt omålat, genomskinligt, jerkbete. Jag köpte det med tanken att måla det men det har inte blivit av och nu har jag tänkt om. Det ska fiskas som det är, helt utan färg, som ännu ett experiment för att komma till insikt om huruvida betets färg har någon betydelse. Eller om det spelar någon roll om betet har färg.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar