Leta i den här bloggen

tisdag 30 maj 2023

Testrapport

 












Mitt test av lågprofilrullar fortsätter. Även om det just nu inte är mycket att rapportera så postar jag - det är ju tisdag - ett inlägg för kontinuitetens skull. Eftersom det är mitt test blir det jag utsätter rullarna för det fiske jag ägnar mig åt. Hittills i år har det mest varit kustfiske efter havsöring, dvs kast med långa spön, kustwobblers och havsöringdrag men nu börjar sommarhalvåret och med det fiske efter arter som abborre, gös och gädda. Rullarna kommer då att få visa vad de går för med andra typer av spön och beten. I månadsskiftet augusti-september är en västkustvecka inplanerad. Sedan kommer höstfisket efter gädda och en ny havsöringsäsong. Framemot årsskiftet bör jag ha en åtminstone preliminär uppfattning om hurpass dugliga de olika rullarna är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar