Leta i den här bloggen

tisdag 9 maj 2023

Testrapport - BearKing 2022ECOI Venom "unboxing och provkastning

 

I den typ av kartong som tycks vara standard för kinarullar levererades ytterligare ett testobjekt, denna gång inte bara med modellbeteckning utan en extra lång och krånglig sådan. Och en till, för i faktarutan på kartonggaveln anges "Model - VN200". 

Kartongens innehåll var en till synes välgjord och estetiskt tilltalande lågprofilrulle med snygga detaljer som vevknopparna av gummikork. 

Allt känns bra när jag hanterar rullen. Den är tyst och tight och verkar vara vettigt smord så jag bryr mig inte om att öppna den.

Utväxlingen är förhållandevis måttliga 6,5;1. Slirbromsen anges kunna bromsa upp till 7 kilo och tydligen sitter det 12 kullager på olika ställen i rullen och ett IAR-lager. 




När jag första gången skulle kasta med rullen rådde en frisk bris som kom in över Ålands hav, alltså motvind. Möjligen var detta orsaken till de skatbon jag drabbades av men även när jag begett mig till ett ställe där det var lä blev det ganska omgående ett nytt skatbo. Som framgår av bilden ovan är linuppläggningen väldigt "tät" och jag misstänker att linan (Sufix Herculine 0,24 mm) gräver ner sig och fastnar i underliggande linlager. Till nästa försök blir det 0,30 mm monofil nylonlina...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar