Leta i den här bloggen

söndag 7 maj 2023

En rofylld eftermiddag













Vilken skillnad mot för en vecka sedan. 

Istället för epa-dunk och hip-hop kunde jag höra ändernas snatter och korparnas kraxande. Betydligt mer njutbart. Förmodligen beror det på att kanotisterna kommit igång och att rodd- och kanotklubbens brygga därför används till det den är avsedd för. Även om man måste avbryta sitt kastande när kanoterna passerar stör det (åtminstone mig) avgjort mycket mindre än det mina unga fiskebröder ägnade sig åt sist jag var här. Därför hade jag en angenäm sen eftermiddag med mitt spö och min pipa.

För fiske är så mycket mer än att fånga fisk. Åtminstone det fiske jag ägnar mig åt. Jag fiskar hellre där det är vackert och rofyllt än där det nappar bra. Om jag måste välja.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar