Leta i den här bloggen

söndag 28 maj 2023

Det är inte rimligt att lösa Sveriges energiproblem genom att slå ihjäl fiskenäringen

"Min erfarenhet är att det är oerhört svårt att få beslutsfattarna att lyssna när vi försöker förklara vilka konsekvenser havsbaserad vindkraft har för fisket."

Jag är inte emot vindkraft. Men jag är skeptisk mot enkla lösningar och storskaliga projekt. Och livrädd för politiker, särskilt när det handlar om förvaltningen av våra hav där deras "track record" är förskräckande. Så när politiker talar om att energi- och klimatproblemen ska lösas genom enorma vindkraftsparker ute till havs får det alla mina varningslampor att blinka. Och jag är inte ensam om att vara orolig...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wAX0VL/fiskare-rasar-mot-vindkraftsplaner-pa-vastkusten-dodsstoten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar