Leta i den här bloggen

torsdag 19 juli 2018

Väddöskräcken

Även om jag i mycket håller fast vid det gamla så är jag ingalunda främmande för att prova på nymodigheter. I helgen behövde jag några lekanden och tittade in på den lilla butiken som ligger i backen ovanför järnhandeln i Älmsta. Där föll mina ögon på några julgransprydnader som verkade litet malplacerade så här i sommarvärmen. Det visade sig vara beten som tillverkats av medlemmar (juniorer) i den nystartade (?) Väddö Sportfiskeklubb* (som organisatoriskt tydligen är en sektion i Väddö IF). Naturligtvis köpte jag några (för att testa och för att stötta).


150 kr/st kostade dessa välgjorda beten.


Jag gillade att de såldes utan förpackning. Däremot borde betet ha ett namn. Väddöskräcken? Hur som helst så borde det kunna locka en eller annan gädda till hugg. Vi får se i höst, när det blivit litet svalare. Just nu är det alldeles för varmt för att jag ska orka fiska och jag tror att gäddorna (åtminstone de stora och kloka) uppsökt svalare vatten än det jag når från land.

*Klubben lär ha en facebooksida, men själv befattar jag mig inte med fejan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar