Leta i den här bloggen

måndag 30 juli 2018

Rig Bin

Det svenska ordet för något att förvara sina tackel i utan att de trasslar in sig i varandra är... Rig Bin. Ni hittar det inte i akademiens ordlista, men vad vet de?




Hur som helst så insåg jag, när jag i helgen satt och knöt tackel, att jag behövde en sådan. En Rig Bin. Så jag gjorde en. Det här tipset är varken nytt eller mitt men det är bra. Man köper en flaska finwhisky (de tillräckligt dyra sorterna levereras med flaskan i en pappcylinder med botten och lock. Det är den vi vill åt.)




Ta sedan en bit rörisolering som passar i pappcylindern. Vira upp dina tackel runt isoleringsbiten, stoppa in den i cylindern och du har en Rig Bin. Och en flaska skaplig whisky. Själv kallar jag min Rig Bin för tackeltunna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar