Leta i den här bloggen

onsdag 21 mars 2018

Perch Fight 1887

Kollade just litet på Perch Fight 2018 (bara några minuter för musikpålägget gav mig huvudvärk och det övriga avsmak). Så det är alltså detta kommersiella poserande som ska vara modernt sportfiske? I så fall vill jag kliva av. Och mitt i smeten, som arrangör tillsammans med dem som mer öppet är ute efter att göra sig en hacka, Sportfiskarna. Jag känner mig plötsligt mer bekväm med att inte ha förnyat mitt medlemskap. Vilket i och för sig är tråkigt. Nej, det här känner jag absolut ingenting för och bortsett från att deltagarna använder krok och spö så upplever jag inte att jag i mitt fiske har mycket gemensamt med dem. Nej, då läser jag hellre Strindberg!

Ur "Konsten att meta" av August Strindberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar