Leta i den här bloggen

måndag 12 mars 2018

Alltid redo!

Min första kniv var en sk scoutkniv med svart bakelithandtag, parerstång och en nitad läderslida på vilken var inpräglad en scout. Själv var jag aldrig scout, inte ens vargunge, men min pappa förklarade att man alltid skulle vara redo och att det var scouternas måtto. Nu är kanske scouterna inte direkt inne, men deras måtto är det. Det har snotts av den grupp som kallar sig för preppers. De verkar mest röra sig om knäppskallar, vapenfetischister och miljardärer som fruktar för civilisationens kollaps (fast det är nog tanken på revolutionen som får dem att sova dåligt). Men en sak har jag nästan alltid med mig, ett tiograms Toby. Det är (fäst vid) en nyckelring på vilken jag hängt min USB-sticka. Det enda som inte är riktigt funkis är att jag inte kan ha kroken permanent monterad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar