Leta i den här bloggen

torsdag 29 mars 2018

Påskgodis




Påsken är ju en av årets stora äthelger. Förutom den traditionella svenska festmaten - skinka,  lax och sill i olika former - ska vi sätta i oss lamm, ägg och godis. Fett och kolesterol toppat med en rejäl dos socker. Det får nog vara för min del. Lamm äter jag dock gärna och skulle jag lyckas få en fin havsöring i morgon så riskerar den att hamna på bordet. Däremot så har jag köpt påskgodis åt abborrarna i ån. Jiggarna - no name - var förpackade i någon slags blisterplast men nu är de överförda till en ha-i-jackfickan-vänlig plastpåse med blixtlås. Ett telespö med en liten haspelrulle, håv, sittunderlag och kaffetermos i ryggsäcken så är jag rustad för en trevlig promenad/fisketur någon av de kommande, lediga, dagarna.

Jiggarna är av en modell med själva jiggskallen, eller vikten, så att säga ingjuten i mjukplastkroppen. Det ska bli intressant att testa. De ser i alla fall fina ut. Hoppas att abborrarna också tycker det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar