Leta i den här bloggen

lördag 2 mars 2019

Lågprisvarning

Att man får vad man betalar för är en tveksam sanning. Ofta får man mindre. En tillverkare som profilerat sig i lågprissegmentet är Fladen Fishing. Fladen gör många bra och mycket prisvärda produkter, men ibland blir det mindre lyckat.



Deras tailbete Scary Tail hör till företagets bra och prisvärda produkter. Det har jag i alla fall tyckt, men i morse när jag rotade fram en låda med beten i vilken jag i höstas (?) kastade ned några nyinköpta Scary Tail blev jag besviken (och litet förbannad). Den gröna tailen på ett av betena hade nämligen smält sönder, missfärgat tailen på ett svartzonkerbete och kladdat ner i största allmänhet.

Bedrövligt, Fladen! Sådant här såg man ofta på sjuttio- och åttiotalen, när mjukplastbetena var i sin barndom, men nu borde till och med er kinesiske (?) underleverantör ha ordning på kemin. Skämmes, tamigfan!

Nå, nu kommer jag att byta ut tailarna på ALLA mina fladenbeten. För att vara på den säkra sidan. Därmed är de inte längre prisvärda och hade jag, strängt taget, kunnat köpa "märkesbeten" på en gång. 

1 kommentar:

  1. Råkade ut för samma sak idag med ett bete jag köpte för en vecka sen, ruttet!

    SvaraRadera