Leta i den här bloggen

onsdag 20 mars 2019

Världens starkaste spön

Vem vill inte ha ett starkt spö? Själv har jag alltid haft i bakhuvudet att Shakesepare Ugly Stik är värdens tuffaste rörbyggda spö men tuff och stark är kanske inte samma sak? Hur som helst så är Ron Thompson Hard Core "World´s Strongest Rods". Det har jag papper på, i form av en liten trycksak som följde med de gamla hyllvärmare jag köpte på Gårdsservice i Roma på Gotland.




Förvillande lika är de, Ugly Stik och Hard Core. Klingor i, väsentligen, seg glasfiber förstärkta med kolfiber/komposit i krysslagda spiraler på insidan och spötoppar i massiv glasfiber. Mitt gamla Ugly Stik ÄR ett starkt spö, det vet jag, och jag är säker på att även de "nya" spöna är så. Inte lätta, styva och med snabb aktion men pålitliga, näst intill oförstörbara och starka nog att tämja vad som än skulle nappa.



I helgen blir det bottenmete med död betesfisk i kanalen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar