Leta i den här bloggen

onsdag 20 mars 2019

Crivit FreeSpool 5000-S


Är du bekant med märket Crivit? Om inte så kan jag avslöja att det är Lidls sk House Brand för diverse fritidsartiklar och bland dessa, ibland, även fiskegrejor. För fem år sedan eller så var jag inne på Lidl i annat ärende och snubblade då över en haspelrulle med baitrunnerfunktion av just märket Crivit. Den kostade löjligt låga 179 kr men kändes, när jag tog upp den ur kartongen, förvånansvärt förtroendeingivande. En extra spole (aluminium) låg i kartongen. Så den fick följa med hem och har gjort god tjänst vid mitt kustmete.



I helgen var jag i Nynäshamn och behövde köpa något att dricka. Ett Lidl ligger alldeles intill vägen man kör till hamnen (dit jag skulle) så jag sprang in där. Crivitrullen var tillbaka! Den nya såg likadan ut, kändes lika bra och kostade fortfarande 179 kr. Men nu ingick ingen extraspole... Ändå prisvärt. Och om du tycker att det känns väl vågat att riska 179 skattade kronor på en lågprisrulle så kanske det kan lugna dig att den säljs med tre års garanti för material- och fabrikationsfel?

Så nu har jag lågprisbaitrunners till mina starka spön. Eftersom jag på Lidls hittade även en ny håv (min nuvarande har tre hål efter att jag blivit tvungen att skära loss krokar och det är nu en tidsfråga när den kommer att ge upp) för 129 kr och ett smidigt spöstativ av trebensmodell (kostade runt 200 kr) är jag nu ordentligt "kitad" inför helgens planerade metepass. 

Så det finns en del bra fiskeutrustning att köpa till lågpris på Lidl, men det finns mycket skräp också. Använd ditt omdöme, chansa eller håll dig till det jag rekommenderar. Rullen, som ska finnas även i en mindre (3000) storlek rekommenderar jag. Beträffande håven och spöstativet ber jag att få återkomma.

edit. Det knepiga med Lidl som butik för annat än livsmedel, hushållspapper etc är att man aldrig vet vad som finns där. Antagligen kan man hålla koll på något vis men på det stora hela tycks det fungera så, att en viss vecka levereras fiskeprylar och så finns de tills de tar slut (vilket antagligen är beräknat att ske på ungefär en vecka eftersom det nästa vecka kommer något helt annat). Nu är det tydligen meningen att fiskegrejorna ska vara borta för när jag i eftermiddags tittade in på Lidl i Åkersberga var de få kvarvarande prylarna nedsatta med 30 %. Bland dessa en 5000-S. Någon som tror att jag kunde motstå den för 125 kr 30 öre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar