Leta i den här bloggen

torsdag 28 mars 2019

Arga gösen



Den här tror (=hoppas) jag på. Angry Zander från Egna Beten. Jag har tidigare haft framgång med Rapalas Angry Bird-beten men det är inte därför. Den här gummigösen står på sina egna ben, tror och hoppas jag. Det är alltså som vanligt med oss sportfiskare. Jag tycker helt enkelt att den ser bra ut. Och tror man på något så brukar det fungera.

edit. Arga gösar får rivet skinn, eller hur det nu var. Hur som helst så tyckte jag att något rött skulle pigga upp. Eller fungera som riktmärke för gäddorna när de ska hugga min gummifisk. Så jag tog en röd penna, en Savage Gear särskilt avsedd för ändamålet och med vitlöksdoft (WTF?) och ritade dit några streck ungefär som om gösen just kommit undan en attack (av en tydligen vitlöksstinkande gädda).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar