Leta i den här bloggen

lördag 2 mars 2019

Svanslös



Nu har jag sanerat sörjan efter fladentailen och befriat betet från eländet. När jag ändå var på G så bytte jag fjäderringarna (man vet ju aldrig...) mot rejälare och även krokarna (de kanske är lika undermåliga som mjukplasten var) mot VMC 2/0. Och jag struntade i att hänga på en ny tail, för jag tyckte om formen på kroppen så när damernas tremil är över tänkte jag greppa en utrustning och leta rätt på något lämpligt öppet vatten för att testa hur den funkar som jerkbete.


edit. Mja, en liten svans behöver det nog... Väldigt fin rörelse vid långsam hemtagning och när den sjunker så det bör fungera bra som kallvattensbete, men så kallt som idag (med isbitar i vattnet) behöver det förstås inte vara. Dessutom behöver nosöglan justeras så att den inte drar åt höger, men när jag försökta ordna det utan verktyg märkte jag att kvaliteten på den delen av betet inte  var lågpris...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar