Leta i den här bloggen

måndag 19 augusti 2024

Regntunga skyar


Att norska Vestlandet är en av regnsäkraste de platserna på vårt klot fick jag lära mig i skolan och när jag, för fem år sedan, var där i en vecka så regnade det faktiskt. Några timmar. En av dagarna. Men den här resan lär bli blötare. Enligt den norska vädertjänsten yr.no:s prognos tycks det komma att bli ungefär lika mycket sol nu som vi hade regn då. 
Mellan 18 och 6 millimeter nederbörd per dygn är utlovat. Saker och ting brukar ha en tendens att jämna ut sig. 

Nå, jag har några olästa böcker, laptop och en bluetoothhögtalare med mig och dessutom mitt trygga, vackert orange, Grundéns galonställ - inklusive sydväst - så det blir nog bra oavsett väder. Att med regnet smattrande mot hyttens tak sitta inne i värmen och lyssna på Schubert med en god bok och en lika god kopp te är inte helt fel. Det är ju rätt ansträngande med långa fiskepass och, strängt taget, inte nödvändigt att dra upp så mycket fisk när det bara är jag som ska äta den. Alltid blir det väl någon lucka i regnandet då man kan dra upp någonting.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar