Leta i den här bloggen

söndag 25 augusti 2024

Minisemesterrapport - Rosendal 2.0 - 3

Ingen frukost på sängen denna min sextiosjätte födelsedag. Ingen frukost alls. Dagen började med en räd längs fjordens kust i jakt på en öppen butik. Efter att ha passeat ett halvdussin livsmedelsaffärer, samtliga stängda, dök jag in på en mack där det faktiskt fanns korv, ost och (djupfryst) limpa. Då visade det sig att mackens kortläsare strejkade. Eftersom jag inte hade några norska kontanter eller deras motsvarighet till swish (som jag inte heller har) så blev det ingen affär. Och, alltså, heller ingen frukost. Till råga på eländet har FiskeSkodans transmission börjat väsnas. Oroväckande. Sa jag att det regnar?

På väg åter till min hytte med planen att lägga mig i fosterställning och suga på tummen till på måndag såg jag att den butik jag först passerat ställt ut en skylt med texten

Nå söndagsåpet 12-18

 Istället för fosterställning och tumsugande bryggde jag mig en kopp te och pysslade med mina drag. Nu ska jag röka ett stopp ute på min minimala veranda och planera resten av dagen innan jag åker och handlar. Things are looking up!



edit kl 13.20

Efter en frukostlunch på vestlandtortillas (lomper, dvs en slags potatisplättar som används som tunnbröd) med fårkorv från Trönder och två (svenska) bocköl ser tillvaron ännu ljusare ut.

Jag har köpt en förpackning potatissallad och garderat med grillkorv (köttkorv) men grundtipset är makrill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar