Leta i den här bloggen

torsdag 22 augusti 2024

Nedräkning II


Det verkar som om jag får flyga solo. Vännen Håkan, min annars designerade co-driver kom inte loss och nu verkar det som om även vännen Anders, som bor i Rosendal, kommer att ha annat för sig den vecka jag är där. Nå, jag trivs utmärkt i mitt eget sällskap så det ska nog ordna sig.

Mina hålltider är de som gäller för in- respektive utcheckning. Från kl 16.00 på lördag har jag tillträde till min lilla fjordhytte. Men två arbetsdagar återstår så exakt när under lördagsdygnet FiskeSkodan anträder färden västerut återstår att se. Sedan blir det några timmar bakom ratten och flera raster längs vägen.

Viktiga delar av packningen blir, som jag redan berört, regnställ och sådant man kan hålla sig sysselsatt med under tak. Jag har också börjat fundera på att utforska vägarna längs Hardangerfjorden. Förutom scenerierna så måste det ju finnas många platser från vilka landfiske är möjligt.

2 kommentarer:

  1. Jag är avundsjuk. Att åka iväg på en fiskeresa, eller åtminstone resa med gott om tid för fiske, låter fantastiskt. Tråkigt att bli utan sällskap, men som du skriver, att kunna njuta för egen del är inga problem. Ser fram emot rapporter.

    SvaraRadera
  2. Din tid kommer. Mina barn är mellan 34 och 40 år. När jag hade sjuåringar var det betydligt mindre tid för fiske...

    SvaraRadera