Leta i den här bloggen

måndag 26 augusti 2024

Minisemesterrapport - Rosendal 2.0 - 5


 Idag bjuder Vestlandet på ovanligt fint väder, knappt mer än duggregn, och nyss tyckte jag mig skymta en flik blå himmel. Eller så var det ett ovanligt färgat moln.

Morgonen och förmiddagen har ägnats åt jobb (!) och sökande på internet efter information om vad det kan vara som låter som det inte ska göra om FiskeSkodan. Grundtipset just nu är nog besök på en bilverkstad snarare än fiske. 

Livet tar inte semester...


edit kl 15.30



En väl använd dag. Inget fiske men jag fick en hel del jobb uträttat och även besöket på bilverkstaden avlöpte väl. Efter allt läsande på nätet var jag inställd på att behöva skrota FiskeSkodan men nu går och låter hon som hon ska. Det visade sig vara några lösa hjulbultar (!) i vänster framhjul som var problemet. Så verkstadsräkningen stannade på modesta 458 norska kroner. Jag firade med att köpa en påse räkor - att göra en god macka på och att använda som agn - och en sexpack långburkar med norsk IPA (mellanölet kostar här runt 100 kr/liter...).


Här var problemet. Fyra lösa bultar i vänster fram...

Kanske blir det ett kvällspass från piren men resten av veckan ska det bli fiske. Det är ju, trots allt, därför jag rest hit.


3 kommentarer:

  1. Snyggt! Håller tummarna att fisket kommer igång. Skitfiske!

    SvaraRadera
  2. Det är makalöst skönt när vad man tror är ett totalt bilhaveri visar sig vara en tämligen enkel (och billig dessutom!) åtgärd. Nyfiken på vad för IPA det var? Jag passar också på att gratulera i efterskott!

    P.g.a. att jag bitvis sällan sitter med min dator blir kommentarerna ibland sena. Jag har ännu inte lyckats komma på hur jag skulle kunna kommentera dina och andras blogginlägg från min telefon.

    SvaraRadera
  3. Tack! Frydenlunds Juicy IPA. Passade bra till räkmackan. Annars har jag svårt för öl med citrus men den här var OK. Skulle sitta som en fläskläpp en het sommardag som ett fylligare alternativ till Corona med en limeklyfta nedtryckt i flaskhalsen.

    SvaraRadera