Leta i den här bloggen

måndag 26 september 2022

Stockholms Sportfiskebutik

Född -58 hade jag lyckan att växa upp och formas som människa innan datorer, internet och "smarta" telefoner drabbade mänskligheten. Jag tillhör alltså den generation som kan använda handverktyg och laga cyklar och gräsklipparmotorer, för att inte tala om bilar från tiden innan de blev mer elektronik än mekanik. Att moderna bilar inte har förgasare vet jag, men hur är det med fördelardosa?

Jag föredrar också fysiska butiker, alltså sådana man kan gå in i, titta och känna på grejorna, snacka med personalen och gå ut med ny utrudstning och lättare plånbok. ("Lättare plånbok" är ett uttryck från den tiden då även pengar var fysiska - mynt och sedlar - och alltså hade vikt.)



















Jag vet att många av dagens sportfiskare mest handlar via internet (men gärna efter att ha varit i en fysisk butik för att undersöka det de tänker köpa, ett synnerligen lågt beteende) men själv är jag "old school" även i det avseendet och gör alltså helst mina inköp i en fysik - riktig - butik. Så i fredags, när jag i jobbet befann mig i Sollentuna, tog jag på hemväg omvägen över Vårby (Huddinge) för att besöka Stockholms Sportfiskebutik. Det är jag glad att jag gjorde, för det är en trevlig och välsorterad butik. Det enda egentliga fel jag kan hitta är dett den ligger på fel sida om stan, men när jag har vägarna förbi kommer jag att titta in igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar