Leta i den här bloggen

lördag 10 september 2022

Läckert!















Caster Colorit Super Zoom och Ambassadeur 5000C. En läcker kombination när det begav sig och lika läcker nu. Och har ni märkt att orange spön blivit på modet igen? Om färgen på ett spö har någon direkt betydelse kan diskuteras men en sak som är odiskutabel är att kamouflagemönstret på min fiskerygga fungerar. Särskilt i skymningsljus. Jämrans vad jag letat...

Nå, såväl ryggan som combon på bilden får följa med i morgon, för nu ska det väl i alla fall finnas gädda i kanalen?



edit 220911. Fanns det gädda i kanalen idag, vilket jag starkt betvivlar, så lät den sig inte frestas av något av de beten jag erbjöd den. Vattenståndet var extremt lågt och det lilla vatten som fanns fortfarande ljummet så jag (och gäddorna) får väl se bättre tider an. För fullständighetens skull vill jag också redovisa att det blev en Ambassadeur 1000 som fick sitta i SpeedLock-fästet på mitt vackert brandgula Caster Super Zoom Colorit. Inte ens min mest orangea jigg - en Delalande Sandra på en vibrotailskalle - drog något hugg. Men jag hade en nöjsam stund i vad som kanske var årets sista sommarsol? Den fleecetröja jag tagit på mig inför avfärden, som skedde i gråväder, åkte snabbt av.

2 kommentarer:

  1. Jag tror att orange/brandgul har en speciell plats i hjärtat för oss som var unga på 70-talet. Personligen så kopplar jag det till Crescent orange, Molteni orange (Eddy Merckx), ABU Colorit och förmodligen inredningen på skolan... Har ingen koll på moderna spön men ett gammalt glasfiberspö i klar-orange måste man ha!

    SvaraRadera
  2. Glasfibereran var mer färgglad. Det fanns spön i alla regnbågens färger (och några till). Så, när kolfibern skulle säljas in kom mörkgrå och svarta spön och snart var även spön i kompositmaterial och i glasfiber svarta och det är först under de senaste åren som färgerna börjat komma åter.

    SvaraRadera