Leta i den här bloggen

fredag 13 maj 2022

Från inspiration till handling

Mitt bläddrande i den gamla Record-katalogen har inspirerat mig (och särskilt så berättelsen om paret Johanssons kamo med storlaxen). Mörrumsån har jag inte runt knuten och någon lax är inte att hoppas på i de vatten jag har tillgängliga, men en gädda ligger inom det rimligas gränser och en Record 1700 har jag. Och ett gammalt (femtiotal) ABU Record Corona spinnspö i rörbyggd glasfiber. Tillsätt bara ett skeddrag eller en Hi-Lo så...





















Jag tror bestämt att jag ska vädra de här gamla grejorna i helgen! Då kan jag ju även passa på att bilda mig en uppfattning om hur mina färdigheter som kastare står sig gentemot ett gammalt svenskt castingrekord i spinn fiskeklass som jag tänker berätta om i ett kommande inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar