Leta i den här bloggen

söndag 15 maj 2022

Plastic Fantastic 2



Huruvida Sebile Onduspoon om hundra år kommer att vara ett lika klassiskt gäddrag som Atom och Utö är idag är svårt att sia om. Även om det nu varit med ett tag så känns det åtminstone för mig som en nymodighet och precis som med de sk havsöringdragen kan jag inte bestämma mig riktigt för om det är ett skeddrag eller en wobbler. De som kränger drag påstår att Onduspoon är "så mycket mer än ett skeddrag" varpå de räknar upp alla dess företräden.

För mig räcker det gott att det kastar och fiskar bra. Att det dessutom finns i flera fina färger gör ju, om inte annat, tillvaron litet gladare. En finess är att Onduspoon, i vart fall i den storlek (12 cm, 45 g) jag använder till mitt gäddfiske, levereras med en rejäl enkelkrok och det första jag gör när jag köpt ett nytt drag är att montera av trekroken och sätta på enkelkroken. Nyper man sedan in hullingen så blir det mycket smidigare när man ska kroka av gäddorna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar