Leta i den här bloggen

tisdag 31 december 2019

Min sportfiskeårskrönika 2019

Som sportfiskare bör man förvisso lära sig av motgångarna men sedan släppa dem. De lyckade fiskeäventyren bör man tvärtom ta fram ur minnets gömmor så ofta som möjligt. Med det förhållningssättet - låt oss gärna kalla det för konstruktivt självbedrägeri - blir tillvaron uthärdlig och man kan fortsätta att vara en glad istället för en bitter fiskare. Så 2019 var ett bra år.f

OK, havsöringfisket var kass men såväl abborre som gädda nappade i acceptabel utsträckning. I övrigt vill jag framhålla tre glädjeämnen.

1. Jag gjorde come-back som isfiskare (och ställde upp i min första pimpeltävling). Blir det is efter årsskiftet så står jag rustad och i så fall tänker jag örsöka överlista några litet större abborrar.

2. Det blev, äntligen, mer mete än tidigare säsonger och metet gav fisk. Jag ser fram emot metesäsongen 2020.

3. En  vecka vid Hardangerfjorden (i gott sällskap av Håkan och Anders) gav upplevelser, fisk och mersmak. 

2020 års fiske planerar jag att börja på nyårsdagen...

Gott slut, gott nytt och skitfiske 2020 tillönskas alla bloggens läsare! (Och tar ni det litet lugnt med firandet i natt så kanske ni också kan komma ut och fiska en stund i morgon. Det finns sämre sätt att börja ett nytt decennium.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar