Leta i den här bloggen

tisdag 8 oktober 2019

Inte ensam

Jag trivs alldeles utmärkt i mitt eget sällskap, vare sig det handlar om fiske eller annat. Annat sällskap, över en kopp kaffe om det ska snackas eller med någon som har vett att hälla k*ft om man ska fiska tillsammans, har jag inte heller något emot. Att utbyta erfarenheter med andra, särskilt om fiske och fiskeutrustning, uppskattar jag och det är en av anledningarna till att jag drog igång och fortsätter med den här bloggen.



Igår fick jag mail från en för mig obekant person som tydligen delar min vurm för fiske med utrustning som inte är av årets modell. Som synes fungerar en  ett drygt halvsekel gammal utrustning alldeles utmärkt även till moderna gäddor... Tack, Björn, och grattis till den fina fångsten!

2 kommentarer:

  1. Grymt bra jobbat. Får nog bli att man själv plockar fram fars gamla abu 62 glasfiberspö, fylla upp den tillhörande abumatic med färsk lina, fylla upp dragasken med några blänken som kaleva, mörtblänk, utö och kanske en av dom där gamla vobblarna.

    SvaraRadera
  2. Låter som ett vinnande koncept!

    SvaraRadera