Leta i den här bloggen

fredag 4 oktober 2019

En titt i min beteslåda

Det är bara alltför lätt att samla på sig fler beten och andra prylar än vad man har användning för., men så länge man inte tar med sig mer än vad man kan behöva när men ger sig ut på fiske så är det inget egentligt problem. Vet man vad man ska fiska efter, hur man tänker göra det och känner man sitt vatten så klarar man sig med några få beten.

Lägg till bildtext























I helgen hoppas jag komma ut och fiska efter gädda med gummibeten. Jag tänker ha med mig det gamla sportexspö jag presenterade nyligen och den låda med beten mm som syns på bilden ovan.Betena är två stycken Svartzonker McPike tacklade på Svartzonkers egen shallowrigg, en Savage Gear Real Eel på ett Savage Gear-tackel, tre Pig Shad Junior riggade på olika vis, en Delalande Super Sandra på ett egentillverkat ståltrådstackel och, slutligen, två Kopyto Relax på 5/0 jiggkrokar med rund skalle. I övrigt några Fladen Fishing clip on-vikter (till de shallowriggade betena), superlim och lagningsvätska. 

De lösa clip on-vikterna  (5, 10 respektive 15 gram) gör att vart och ett av de shallowriggade betena (och det med offset-krok) blir fyra olika beten för olika djup och hemtagningshastigheter så i praktiken har jag väsentligt fler än nio beten i lådan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar