Leta i den här bloggen

lördag 12 oktober 2019

En väska



Ägodelar (=prylar) är en belastning, särskilt om man släpar på dem. Samtidigt så är ju fiskeprylar så... åtråvärda. Själv har jag ungefär hundra gånger så mycket fiskeutrustning som jag behöver eller kommer att hinna slita ut under min återstående livstid. Men att man har mycket prylar innebär ju inte att man måste släpa med sig dem när man ska ut och fiska. Tvärtom. Själv är jag något av en minimalist när jag packar för en fisketur.



Stora boxar, ryggsäckar och annat är tunga och rymmer alldeles för mycket. En liten ryggsäck, typ vad småbarn har som skolväska, är OK men jag gillar den klassiska axelväskan. Och den ska naturligtvis (old school...) vara grön.

Väskan på bilden är min nya favorit Det mesta man behöver ryms i lockets nätficka. Under locket finns två fickor som rymmer en inte alltför stor betesbox och så finns ett stort fack för extra kläder och matsäck.

Perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar