Leta i den här bloggen

torsdag 22 november 2018

Loppisfynd!

Jag köper rätt ofta fiskeprylar på loppisar och i second hand-butiker. I veckan hittade jag en fin liten gjutjärnsgryta (ca 2 liter) med lock som kommer att passa perfekt på mitt lilla gaskök. OK, den är tyngre än aluminiumkokkärl och knappast något man bär med sig på längre vandringar men för en bilburen friluftsmänniska funkar det och den lilla grytan är väldigt användbar. I går skrubbade jag den med Svinto, torkade den i ugnen, oljade in den och satte in den i ugnen igen. Idag har jag invigt den genom att tillreda en gryta/soppa som jag just nu äter till lunch och i kväll kommer att äta till middag. Sedan blir den en ny rengöring och inoljning varefter grytan kommer att få sitt bo i bakluckan på min Skoda Fabia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar