Leta i den här bloggen

fredag 23 november 2018

Föresatser...

Jag hade föresatt mig att inte gå på det där Black Friday-geschäftet. Och inför gotlandsresan packade jag en minimal utrustning. En rulle, ett spö och två små dragaskar. Allt som behövs. Tanken är att lämna dessa grejor hos mamma så att jag inte ska behöva släpa på fiskeutrustning nästa gång (till jul) jag hälsar på.



Det hela gick bra ändå till Nynäshamn. När jag klev av pendeln, i synnerligen god tid innan färjan avgång, passerade jag det gamla stationshuset. Puben var stängd men fiskebutiken - Drag i Nynäs - var öppen. Att titta kostar ingenting, så jag klev in. Och ut. En tusenlapp fattigare. 50 % på Savage Gears drag kunde jag inte motstå. Och en ask till dragen. Och vid kassan hittade jag ett niofots Ron Thompsson teleskopspö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar